Bahagie pade pandangan aku :)

Mase ni, dalam perjalanan ke kelantan ^_^

SubhanAllah....kerane berdirinye aku dengan di pnjamkan kudrat olehnye untuk terus hidup lantas mendapat kesenangan dan idea yg baik untuk meneruskan penulisan aku di blog yg tak seberape hebat ni. Agak pelik mukaddimah penulisan aku kali ni, mungkin ade bau2 kesedaran, atau mungkin juge, aku sengaje membawe kelainan. HEHE. Jam di dinding blog aku, menunjukkan tapat pukul 4pagi. Dek kerane idea yg mencurah, aku meringankan jari untuk menulis lagi pagi ni.

Tak banyak sebenarnye yang nk aku kongsikan. Tak nak buang mase, berbalik pade tajuk entry aku yang di atas tu. Apekah itu kebahagiaan ? Adekah kebahagiaan boleh kite dapat dengan wang ringgit, pangkat, status atau keturunan ? Ye, aku tahu kalian ade banyak jawapan. Kerane aku di lahirkan seorang perempuan, dan fitrah aku berkate...

Apebile ade seseorang yg berkate pade aku, ' Aku akan membuat hidup kau sengsare'
Dengan tenang, aku akn menjawab, ' kau tak boleh berbuat demikian'
Kemudian die berkate lagi, ' kenape tidak?'
Lalu, aku akan menjawab.... ' Jike kebahagiaanku, boleh di dapati dalam bentuk wang atau barang kemas, make kau boleh mengambil dan membawe nye jauh dari aku..Tapi kebahagiaan ku bukan terletak di situ. Kebahagiaan aku ade di dalam hati, dan aku mencari kebahagiaan itu dengan niat aku sendiri tanpe di kawal oleh sesiape kecuali Allah. Make, cume Dia saje yg boleh mengambilnye dari aku'

Kesimpulan yg cube aku nk sampaikan adelah, kebahagiaan aku bukan terletak pade duit, kemewahan atau sebagainye. Harte dan kekayaan cume bersifat sementare. Tak menjamin ape2. Segalenye terletak pade hati dan niat kite sendiri. In Sya Allah, kalau niat kite baik, kebahagiaan akn sentiase berade di sisi kite. Alhamdulillah :)


~Abadi Awadah~