Andai aku 'pergi' dulu sebelummu.....



Assalamualaikum, selamat petang. Rasenye macam ade yang tak kene, kalau huruf-huruf kecil aku tak bersue dengan mate kalian si pembace. Setiap hari, sifat kemanusiaan aku ni terpanggil, semacam ade suare-suare halus yg bertempik pade aku. Begini ulasnye..

" Pss..Oii..Oii "

Agak kasar dan kurang ajar mengikut adat melayu. Ok, sambungnye..

" Nurul ! Owhh Nurul "
" kenape kau tak menulis hari nie ? Tak baik lah. Kau dah menulis, dah ade yang membace, kau biar tergantung. Kau tahu tak, tak baik menggantung hasrat orang? " 

Aku pun tersentak. Terus terfikir sekaligus bersetuju dengan suare halus tu. Aku pun terus on lappy dan mengupdate ape yang terdaye, sambil mengasah, memikir, ape yg patut aku bicarekan hari ni. HAHA. 
Agak pelik tajuk entry aku kali ni. Tapi tak ape. Sekali sekali tak salah rasenye kalau aku bersikap macam ni :)

Andai aku pergi dulu sebelummu, maafkan aku kerane publish entry sebegini. Kau selalu marah bile aku sebut pasal "Mati". Tapi kematian tu adelah pasti. Entah hari ni, entah hari esok, entah tulat :)

Andai aku pergu dulu sebelummu, ingtlah, saat aku menaip entry kali ni, aku sedang memakan, manggo   blink manis yang Helmi belikan kat Kelantan tempoh hari. Tiade lain. Oh ye, beserte air kosong yang jarang sekali aku minum. Mungkin ni makanan terkahir aku untuk sekian kali :)

Manggo Blink ^_^
Andai aku pergi dulu sebelummu, tolong ambik tawu bahawe hari ni aku memakai baju T-shirt Batman (Aku memang suke T-shirt superhero. T-shirt superman pun ade) beserte seluar aladdin bewarne hitam kegemaran aku. Agak comel bile pakai kat rumah, sambil bersantai-santai. Mungkin ni pakaian terakhir aku :)

Andai aku pergi dulu sebelummu, kau perlu tawu yg aku nk beli baju raye warne peach tahun ni sepasang dengan bf aku Helmi. Sedondon seperti tahun lepas. Agak comel kami ketike itu. Kalau tak ade kaler peach pun, aku nk kaler pink soft macam ice cream strawberry gitu, rase nk makan jer bile tengok. kan kan kan ? HAHA. 

Andai aku pergi dulu sebelummu, memandangkan aku dh berjaye beli set bilik tidur sendiri, aku nk beli ni, peti ais, mesen basuh, sofa baru untuk rumah aku nanti. Oh ye, terlupe. Aku jugak nk beli ni ipad baru sebab lappy aku dah rosak. Jangan la panggil aku pengikis. Aku tak suruh sesiape belikan pun. Aku cume nk beli. Tapi jaganlah belikan. HAHA :p

Andai aku pergi dulu sebelummu, korang kene tawu yg aku tengah rindu kat kawan aku sorang ni, Nurul Nashua. Ntah tengah buat ape la die sekarang ni agaknye. Cabut bulu ketiak kot. HAHA. Die ni la sahabat baik yg paling sekepale dengan aku. Sebab, die hafal semue lagu2 dalam cite hindustan yg aku minat. Ape yg penting, aku nk die tawu, aku tetap nk jadi pasangan yg baju kaler oren dalam lagu, "pero mein bandan hai" dalam cite mohabbatien tu. KAHKAHKAH ! Tak pe kalau korang tak paham. Tapi aku yakin, die paham. HAHA. Lagi satu aku rindu nk dengar die nyanyi lagu ziana zain. Dah lame tak felling2 dengan die. Dan, aku ade pasang niat nk ajak die pegi bercuti same2. Itupun kalau sempat la :)


Shopping je kejenye. 

Okeh, andai kate aku tak pergi jugak lepas beberape hari entry ni di publish, tolong buat super saver 1 jam or 2 jam borak dengan aku. Manelah tawu kalau tak dalam mase terdekat ni, entah bulan depan ke tahun depan ke, aku pergi. 
Ape pun respon korang, lepas bace enrty aku kali ni, aku tak nak tawu pun. HAHA. Aku nk sambung makan manggo blink manis aku tadi. Sedappp. Tapi sakit gigi sebab manis sangat :p

~ Abadi Awadah ~