Bile Takdir Berbicare :)

Dengan name Allah yg maha pengasih lagi maha penyayang :) Jam dh menunjukkan pukul 1 tengah hari. Bos masih tak call. Tu tandenye ? HAHA, Jangan terlalu yakin bos kasik cuti ari ni :p Memandangkan sekarang musim hujan, bangun tidur pagi tadi, tibe2 teringin nk makan nasi panas ngn sambal tumis yg aku buat hari tuh. Perghhh. Alangkah bagusnye, kalau impian aku tuk bercuti-cuti ari nih menjadi kenyataan :)

Abadi Awadah

Okeh, berbalik pade tajuk entry aku kali ni. Macam ye2 je kan ? HAHA. Itulah aku, suke bermain dengan perasaan, emosi, dan sebagainye. Tak heran lah kenape aku masuk kelas sastera dulu :) Aku sangat meghargai hidup ni. Walaupn hakikatnye, kite tak selalu buat perkare yang baik, tapi berkat keyakinan, dan rahmat tuhan, kite pasti menuju jalan kebaikan akhirnye.. Apepun, segalenye bergantung pade rahmatnye. Bile hati aku terus berkate-kate, aku tahu setiap kate2 aku tu adelah kau, bile hati aku mule mendengar, aku tawu yang terngiang2 kt telinge aku tu adelah kau. Bile mate aku mule melihat, aku tawu yang aku lihat tu, adelah kau. Dan bile aku mule tersenyum, aku tawu sebab untuk aku senyum tu adelah kau. Tapi sapela aku untuk terus melawan takdir aku ? Banyak sangat kekurangan dalam diri aku ni, so aku pilih untuk pasrah dengan takdir aku, sekalipun sayang tu tak pernah kurang apetah lagi hilang :)

Orang kate bagai pungguk merindukan bulan. HAHA. Tapi bagi aku, biarlah pungguk tu mati kerinduan mengharap bulan jatuh keribaaan. Cukuplah sekadar aku merenung dari jauh, daripade hadirnye bagai khayalan dlam hidup aku :) yang pasti hati aku bukan bute. Terime tanpe mengenal siape. Menyambut tanpe berbicare :) Jangan sombong menolak takdir-NYA kerane ni adelah kertas kerje yang dh di atur oleh maha pencipte. Ini adelah sebahagian pengalaman hidup yg telah di aturkan. Aku sendiri sebagai manusie yg masih terus mencari setiap rase yg Dia beri pade aku. Orang kate cinte tu indah, cinte tu sweet, cinte tu begitu, begini. Tapi takdir aku kate, Cinte tu sekadar menguji kekuatan hati, mencari kebenaran jiwe, memahat keutuhan kaseh, mengikat sayang pade rase, cinte tu airmate, cinte tu mengundang derite. Tapi, aku tahu, Allah tu maha adil, maha mengetahui setiap kehendak hambenye. Segalenye penuh hikmah. Bile hati mule bertawakal, ketenangan tu pasti menyinggah. Senyumlah selalu walau di uji....

Baiklah, aku habiskan kat sini. Doa aku bersame kalian sentiase berhati mulie & bersih. Harapan aku, semoge lepas ni akan jadi baik dari sebelumnye :)


~ Abadi Awadah ~