Tragedi Oktober :')

Nurul Ain D'bella :)

Hi, pade orang yg tersayang, terlebih sayang, tak sengaje sayang, yang x sayang. HAHA. Banyak sgt sayangnye tuh. Ade yg belom tido lagi ker ? Ade yg mate spesis macam aku tak ? Eleyyh, tak yh nk cakap aku pelik la. Sebab, mmg ramai lagi yg berpenyakit macam aku :p Jangan marah ea. Aku kn memang kuat bergurau. Tengok tajuk entry aku kali ni ? Ade macam cite Erra Fazira ngn Awie tu tak ? HAHA. Okeh, hari demi hari berlalu dan terus berlalu. Segalenye begitu pantas tanpe menunggu kite kan ? Ade yg tak sempat kite nk buat, ade yang kite dh buat tapi belum sempurne. Tak pelah, klu ade bende yg korang boleh buat n sempurnekan, jangan give up ok. Acececeh, pandai nk nasihat orang . Tragedi Oktober tajuk entry aku kali ni. Gile ah. HAHA.

Memang banyak tragedi pn. Banyaknye bende yg jadi. berendam air mate, tak fokus pade keje, keadaan diri yg sgt tak stabil, masalah kesihatan, masalah jiwe, sume ade. Cepat la berakhir bulan oktober ni. Aku nk lupekan semuenye ! Andai duke tu boleh di sapu dgn ubat yg ade di juat kt farmasi tu, alangkah bahagienye hidup ni. Andai masalah tu, boleh senang2 je kite buang or campak kt mane2 sungai, alangkah tenangnye hati ni. Andai detik dn waktu tu seperti rode, yg dapat aku putarkan alangkah gembirenye diri ni. Tapi semue tu adelah andaian yg mustahil akan berlaku. Yang pasti semunye dh tertulis. Orang kate, tak semue bende yang kite nk, kite akan dapat. Betul. Sekalipun kite punye duit, punye harte, tak semue bende yang kite nk, kite boleh dapat. Tak semue yg kite rancang akan jadi kenyataan. Kite hanye merancang tapi Tuhan penentu segale. Tak semue yg kite sayang tu akan jadi milik kite. Percaye dengan janji Allah. Yakin dengan ketentuanye.  Aku masih bersabar. Mybe I'm not the choosen one kot :)

Lupekan saje aku, andai aku tak membahagiekan. Jangan tangisi aku. Tersenyumlah. Biar aku sendiri yang menangis. Walaupn kadang2 aku agak lemah, tapi aku masih mampu menanti keajaiban dariNYA. Aku berharap, masih ade yg mahu bantu aku untuk tersenyum lagi :) Ape yg bakal berlaku telah di tentukan. Semunye dh di rancang olehNYA. Nantikanlah walau kite tak tahu ape kesudahannye nanti :)


~Abadi Awadah~