Terime Kasih Tuhan :)

kene senyum :)


Assalamualaikum semue :) Macam mane mood korang ari ni ? Sedih ke, moody ke, kecewe ke, gembire ke ? Aku, biase2 jer . Hari2, kalau hati aku sedih pun, aku tetap senyum. Kalau hati aku kecewe pun, aku tetap gelak. HAHA. Alhamdulillah bersyukur dengan ape yang aku ade sekarang, walaupun kerjaye yg tak seberape, tapi sentiase ape yg aku buat sekrang, sentiase cukup cukup buat aku, kehendak aku, dan sedikit sebanyak bantu family.  Kat mane pun aku pegi, Alhamdulillah rezeki tak pernah putus. 

Susah payahnye nk cari rezeki, cume tuhan aje yagng tahu. Yela, aku belajar pun tak tinggi menggunung. Setakat SPM je. Tu pun hanyuttt. HAHA. Lepas masuk form 6 je. Tu pn tak habis. Sekarang kene la bersusah sikit. Dugaan keje mcm aku ni, Ya Allah banyaknye. Kalau ade 10 orang aku rase sorang je yg nk keje mcm ni.  Berhujan, berpanas, kene kejar anjing gile kadang. HAHA. Rase nk nangis je. Tapi Alhamdulillah, agaknye berkat kesabaran. Ade je rezeki yg tuhan nk bagi. Sekarang ni, masih mengumpul lagi. Banyak lagi hajat yang belum tercapai. Perlahan2. Sabar tu penting kan ? Jangan selalu mengeluh :) Insyaallah, klu ade rezeki nanti, nk ade business sendiri. Dan impian aku tuh, aku nk realisasikan dengan name 'Abadi Awadah' . Mane la tahu kan name ni bawak tuah dalam hidup aku. Aminn. HEHE. 

Biarlah orang tengok aku susah2 sekarang. Biarlah orang nk kate aku ni keje macam tak ade mase depan ke, ape ke, yg penting aku tahu ape yg aku buat. Dan aku yakin kat sini la rezeki aku :) Ade orang pernah ajar aku n pernah bagitahu aku, orang y gajinye sikit, tapi dapat menyimpan banyak setiap bulan adelah lebih kaye dari orang yg gajinye banyak, tapi tak dapat menyimpan ape2 setiap bulan :) Alhamdulillah, terime kaseh tuhan :) P/s => Kalau boleh, nk keluar dari rumah untuk cari rezeki, langkah la dengan kaki kanan dulu. Lepas tu, bace Surah Al-fathihah 14 kali, sedekah untuk mak, abah, dan untuk diri sendiri :) Ni, senior aku yg ajar mase aku mule2 keje dulu . Buat keje dengan ikhlas, yakin dan sabar okeh. Insyaallah, klu kite ikhlas, Tuhan pn suke nk bg kite rezeki :)


~ Abadi Awadah ~