Wake up from the past =)



Assalammualaikum . Hi kawan2 ! Bersyukur sangat2 hri nie, saye masih bernafas, masih berpeluang utk terus berkate2 kt ruangan yg sgt saye sayang nie . Terime kasih kpade kawan2 yg sudi nk follow blog saye :) Dalam x sedar, ari nie dh hari yg ke 20 kite dalam bulan syawal kn ? Ke dh lebih ? Haha .Nmpak sekarang cam masing2 sibOk dgn open hOuse kn ? hehehe . Disbabkan mate saye yang x bOleh nak lelap nie, saye x sabar2 nk cerite pasal tajuk kt atas 2 kt entry kali nie dgn harapan lepas menaip nie, mate saye akn mengantOk. Bukan ape, sekarang memang cukOp susah nak tidO malam . Saye rase, care nie paling sesuai untOk buad saye mgantOk jap lagi . =.='


Setiap ape yang berlaku, pasti ade hikmahnye .Saye bersyukur sangat2 sekarang. Dengan ape yang dh berlaku dan berlalu, saye belajar dan saye kenal dengan 1 sikap yang cukOp indah iaitu SABAR. Di sebabkan segale ujian yang tuhan berikan, dalam mase yang same Dia tingkatkan lagi kesabaran saye . Alhamdulillah, di sebalik semue kesediahan saye, Dia selitkan juge kebahagiaan. Dia beri saye alasan untuk saye tersenyum hari2 :) Ape yang lebih beerti daripade tawa kalau bukan senyuman kan ? :) Seperti ape yang saye tengah rase sekarang dimane, GERIMIS lebih menenangkan daripade HUJAN, BERJALAN yang membuad saye lebih tenang daripade BERLARI dn GELAP yang membuad saye aman daripade TERANG :) Alhamdulillah, Ahmad 'H' terime family seadenye. Thanks a lOt ! 


Usah di cari mane kesilapan dlam takdir yang di tetapkan oleh ilahi, tapi cari lah punce kelemahan diri  dalam menempuh ujian yang di  beri. Usah di cari mane ketenangan yang tidak di beri, tapi carilah punca keresahan yang tidak kite undang di dalam hati. 
Usah di cari nikmat yang tidak diberi,tapi cari lah kufur nikmat yang  diri tak reti menghargai . Just wake up frOm the past :)






~ Abadi Awadah ~