Mak Suruh Aku kahwin :(



Hi korang yang awesome :) Hari nie aku just relaks2 kt rumah sebab bos kasik kiteorang cuti lagi. HEHE. Dah macam kerje nelayan dah. Time hujan jer tak keje. Bagus kans ? Dari bagun tido sampai ke malam ni negadap muke piza sambil bergelak2. Tah ape yg di lucukan sangat pun tak tahu la. 
Tengok tajuk aku yg kt atas tu ? Cite sini habis sini la ea. HAHA. Memandangkan kisah aku n cerite2 cinte aku la konon sedang hangat di perkatekan di kalangan sedare mare, sepupu sepapat sebelah abah, n sebelah mak pn ade kot. Dan perangai mak aku yg lain macam sejak akhir2 nih, mendesak aku untuk buat entry pasal ni malam ni.  Okeh, petang tadi mase aku solat asar, enset aku bunyi2 sampai nk meletop enset tuh. Sampai tak khusyuk solat aku. HAHA. Tengok2, buah hati pengarang jatung la yg call. Mak aku. HAHA....Cuak jugak aku ingat ade hal penting sangat la sampai 15 misscall. Cecepat aku call balik. Rupenye, just nk cakap pasal 'kahwin'.

Adoi mak...aku, calon pn tak de nk kawen ape mak....ermmm...Aku biar je la mak aku yg bercakap time tuh. Kasik can..Mak kate "kau tu selalu sakit, semput, cuai sampai kene langgar mat rempit, hari2 keje sampai tak balik kampung, umur dh 24 cecepat la kawen, nanti ade orang jage kalau mak dh xde" Terdiam kejap aku.. memandangkan ape yg mak aku cakap tu betul. Dengan rase bersalahnye aku jawab, " aku tak nak kawen dulu. Nk tunggu adik2 aku kawen baru aku kawen". Mak pn mule tinggi suare. HAHA. Mak kate, mak nk aku kawen dulu baru die kawenkan adik2 aku. Adehhh. Kes berat la mak aku nih. 

Mak kate, "nanti ade orang meminang die terime je. Tak kire la aku suke ke tak. Tak payah nk bercinte2. Nanti kejap jadi, kejap tak. Nk bercinte lepas kawen pun boleh. " Sentap kejap aku dengar...HAHA.Tak pe, aku terus dengarkan jer ape mak aku cakap lagi.."mak nk along kawen dulu okeh".Aku tanye mak balik, beriye2 sanagt ni kenape? Ade orang masuk minang ker? AHA. Mak aku diam je tak berjawab soalan aku tuh. Jawapan last yg aku bagtahu kt mak, nanti la aku fikir2kan. HAHA. Lepas je letak tepon, aku pn g mandi, solat magrib. Lepas solat, aku fikir balik ape yg mak aku cakap tuh. Mase mak aku tegah bebel panjang pasal hidup aku n bende2 ni, aku cume diam. Walaupn kebenaranye, mengiakan kehendak hati aku yg perlukan teman hidup yg betul2 sayangkan aku. Sunyi ? Realitinye YA. Tapi aku cube melawan segalenye. Lagi2 bile balik Jb, semue sepupu2 yg seangkatan ng aku dah kawen n ade anak yg comel2. sampai bile borak aku tak tahu dh nk borak pasal ape. HAHA.. Bayangkan kalau ape yg mak cakap tu, mak betul2 buat. Perghhh. Sape orangnye ? Boleh ke aku hidup ngn orang yg aku tak sayang, tak cinte ?Memandangkan aku ni jenis yang  jarang n susah nk mencurahkan kaseh sayang kat orang, bile sekali aku dah sayang, aku akan sayang betul2. Tapi bile aku dah benci pn aku benci betul2.  ketidaksamaan yg membezekan aku dengan orang lain. Tapi kalau yang tu la Tuhan kate jodoh aku, Insyaallah aku cube terime.

*Boleh tak kalau ade orang masuk minang aku nanti, aku nk buatkan kopi letak garam kt die, biar die tak jadi nk kawen ngn aku. HAHA. adehh. Sapela yg x nk kahwin mak oi. Sabar sikit boleh tak ? Tunggu la aku jadi pengapit kawan aku kawen tahun depan. Mane tahu berkat aku jadi pengapit, aku jmpe jodoh aku kt situ* HAHA ~


~ Abadi Awadah ~