Dari Nurul menjadi Abadi :)

Assalamualaikum, Ahlan Wasahlan..
Aceceh, dah lame rasenye tak mulekan penulisan aku dengan salam. terase insaf untuk 3 saat. HAHA. Di sebabkan kaki aku yang masih membengkak, hari ni terase malas nk bergerak. Aku cume duduk satu tempat dan lokasi pilihan aku adelah atas katil aku yg empuk tuh. Alhamdulillah, aku sentiase di kurniekan kesenangan, kegembiraan, kebahagiaan mybe. HEHE.  Aku tak tahu macam mane akan jadi pade aku, kalau hidup tanpe keprcayaanNYA, agamaNYA, dan cintaNYA.




Aku terase bernasib baik di kelilingi manusie-manusie yang berhati mulie, sahabat yang baik, majikan yang memahami, yang suportiv,  Yang mempercayai, yang berkasih sayang, dan yang sentiase memberi panduan & dorongan :) 
2012- Dah hampir 5 tahun aku bekerje dalam bidang yang same. Pahit maung, perih jerih mengadap pelanggan yang ade seribu macam ragam dan kerenah. Namun aku rase kesemuenye membentuk aku menjadi aku yang sedang menaip di depan laptop yang agak baru ni. HAHA. 
Aku teringat zaman aku berkain biru :) Zaman yang ternyate aku tak boleh nk ulangai lagi. Kalau di tanye, ape cite-cite aku, pasti Dokter jawapan aku. HAHA.
tahun pertame, tahun kedue sampai lah tahun akhir aku berade di sekolah, itulah jawapan yang aku bg walaupn jalan untuk ke arah cite2 aku tu langsung aku tak nampak . =.='
Memang nyate, jiwe aku sebenarnye bukan di situ :) Memandangkan aku seorang yang kurang berdisplin pade mase dan segalenye2, aku sentiase nak kerjaye yg bebas, tanpe kongkongan, tanpe arahan, tapi ade duit, maka tercampak lah aku di sini :) 
Aku teringat, mase aku dapat masuk form 6 dulu, abah tanye aku, "Kau nk jadi ape long nanti?"  Aku senyap tak berjawab soalan abah. Padehal dalam hati aku mase tu "aku nk kerje sendiri macam abah, tapi up sikit. HAHA. kalau aku jawab macam tu, agak2 ape abah bg kt aku ek time tu ? HAHA. Mahu tak abah jerit kt telinge aku. Abah pandang je aku time tu. Tapi terlihat kat mate abah, die tak berape kecewe. Mybe sebab die yakin, aku akan jadi manusie yang tak mngecewekan. Aku tawu die bukan nak aku jadi orang kaye, atau orang yg gile-gile punye kaye. Die cume nak aku jadi orang yg bergune pade masyarakat, pade keluarge, pade die, pade mak n pade diri sendiri  :)

Die cume nak aku jadi insan. Yang tahu dan kenal akn dirinye sendiri. Yang mengangkat tanggungjawab dn memikulnye bersungguh-sungguh. Aku tak nk die runsing memikirkan macam mane aku membentuk kehidupan aku nanti. Hmmm. *Abah, sampai sekarang pun aku masih menangis, kalau kau risau pasal aku sebab aku sedar aku anak sulung, besar tanggung jawab aku*
Aku tak pernah berjanji ape2 untuk mereke, aku takut mereke berharap. Tapi aku berjanji di setiap penulisan aku hari ni, aku akan jadi yang terbaik untuk abah, untuk mak, walaupun kerjaye aku tak seberape. Aku akan cube buat mereke sentiase rase cukup. Aku ade perancangan hidup aku sendiri. Cume aku belum suare kan pade mereke. Nanti lah bile dh berjaye, mereke orang pertame aku kan bawak ke tempat tu :) Insyaallah. 
Pepatah ade mengatekan, tuah ayam nampak di kaki, tuah manusie tak ade yang tahu . Pepatah ni tak akan wujud kalau tak ade kebenarannye. Aku tak akan putus ase. *Manelah tawu name Abadi Awadah bawak tuah dalam hidup aku* Amin ~
Aku jugak tak terlepas dari silap dan dose. Mungkin ade kelakuan yang menjengkelkan. Harapan aku, jangan biarkan aku tersasar, dari jalan yang luhur dn terpesong dari niat aku yang sebenar. Jangan biarkan, aku menjadi angkuh dan takbur. Aku sentiase menerime setiap teguran dan kritikan dari kalian.
Sekali lagi, aku menulis dengan jiwe yang neutral :)


~ Abadi Awadah ~