Walaupun kebenaran itu pahit :)

I'm just Nurul Nadrah :)
Hi korang yg awesome. Jam dh menunjukkan pukul 2.06am. Keadaan kt sekitar rumah aku ni terase la tenang yg amat membuatkan aku rase nk update lagi :) Aku saje je cakap kt Helmi yg aku dh ngantok sebab aku nk suruh die tido awal. Kalau x, die mesti xnk tido nk layankan penyakit tak reti tido aku nih. kesian kt die sebab pagi2 nk kene bangun. Nanti die tak cukop tido. So, lepas die call tadi aku terus on lappy balik. Hehe. *Jangan marah eh sayang* :) Sambil aku menaip ni, aku buat research sekali nk beli cincin kt mne yg cantek. Helmi dh kasik duet. Acececeh ! Helmi cakap, beli kt habib je sebab klu beli mas, nanti aku gadai. HAHA. ade ke patot. kejam kan ? kesian kami tak dapat beli same2 sebab jauh. Takpelah . Aku kesiankn Helmi nk dtg selalu bukan senang. Dah banyk dh die susah untuk aku.  HEHE. Okelah. Malam ni, bukan malam yg biase. Malam ni adelah malam yg di luar biasaan. Tapi bukan la luar biase sgt. Haha. Malam ni, adelah malam yg mengundang pelbagai buah fikiran. Aku adelah seorang ahli fikir malam nih. Aceh ! Okeh entry aku untuk malam ni, bermule di sini. Aku termenung sekejap , lepas ape yg aku bace balik kt inbox aku tuh. Aku faham kenape beliau bertindak begitu.Kerane aku pernah berade dalam situasi yg same. Aku gelak kecik. Cume, aku teringat, macam tulah aku kire2 8tahun lepas . Mungkin ramai yg kesian kt aku, cume aku yg tak perasan, atau aku buat2 tak perasan sebab hidup aku mase tuh cume bertuhan kan cinte yg hakikatnye bukan lah cinte yg sebenar untuk aku. Kebenaran... setiap orang mahu mendengarnye. Tapi, tak semue orang mampu menerimenye. Kenape ? Sebab yang akan merane, kecewe, sakit, itu adelah si hati. Bukan telinge :) Kebenaran kadangkale pahit dan sukar di telan. Rasenye amat pahit bagai hempedu, , menyesakkan dade,  dan kadang kadang berat untuk kite terime. Tapi kite harus sedar dan bangkit., dri terus berade dlam penjare kejahilan. Dalam hidup ni, manusie hanye di beri due pilihan. Kebahagiaan yg sekejap, ataupn kebahagiaan untuk selame2nye. Walaupn sukar, kite cume boleh memilih satu :) .Aku tak mahu berhutang dendam. Aku maafkan segale2nye walaupn aku di jadikan sahabat cume untuk kepentingan diri. Mungkin ini satunye jalan yg beliau ade . Segale yg terjadi, aku yakin Tuhan dh pn mengadillinye. Aku bersyukur, atas kebahagiaan yg tuhan anugrahkan sekarang. Ternyate Dia gantikan dengan yg lebih indah . Aku dengan ikhlas hati, mendoakn kebahagiaan semue sahabat2 aku. Aku menulis bedasarkan pengalaman dan  Aku bertindak kerane aku yakin, aku berade di pihak yang benar :)  ~ Abadi Awadah ~