Bernafas dalam ego :)

I'm the blog owner :)
Assalamualaikum, pembuke bicare :) Lame dh x update. Jap eh, nk bersihkan sawang2 yg dh tebal gile kt sini. Perghh, boleh kene athma macam ni. HAHA. Oke, korang ape khabar ? Rase macam nk gune "aku" jugek untuk entry aku kali ni . Maklum lah, perkataan "aku", "engkau" ni nampaknye dh semakin berleluase. Kan ? HAHA*merepek kejap* . Terime kaseh pade korang yg sudi jadikan blog aku, sekaligus membace sume entry aku ni sebagai tempat korang hilangkan bosan walaupun kadang2 ade jugek  entry aku yg merepek. HAHA *terime je seadenye eh, tak payah nk complain sangat*. Selamat membace, entryku yg tidak berperenggan ni. *keypad enter rosak* Aku menerime segale kekecewaan, sebagai satu ujian, walaupn kadang2  aku rase, aku memang dh tak mampu lagi. Tapi, aku terus menganggap, ujian tu tande Allah sayangkan aku :) Ramai kawan2 kate, aku seorang yg kuat. Aku sendiri tak tahu, mane datangnye kekuatan aku. Mungkin, bile ramai yg berkate mcm tu, kekuatan tu datang dengan sendiri. Cume untuk entry kali ni, aku terase nk kongsikan sikit, macam mane nk jadi orang yg ' nampak hebat' di saat hatinye terluke. Aku tak tahu, ape yg aku nak kongsikan ni bergune ataw tak untuk korang. Anggap je la, aku sekadar berkongsi pengalaman aku ye :)  MELUKIS KEKUATAN MELALUI MASALAH, luahkan lah ape yang terbuku, dan segale macam perasaan yang bersarang tu, walaupun hanye diatas sehelai kertas kosong. Coretkan ape yg terbuku, jangan di simpan walau satu pun. TERSENYUMLAH DI SAAT TERTEKAN. Percaye ataw tidak, senyuman tu mampu menyembunyikan, menghilangkan, segale macam rase kecewe sekaligus, buat orang yg berade kt sekeliling kite merase senang. Sampaikan dierang tak dapat nk meneke pun, ape masalah kite. Lebih2 lagi kalau korang senyum kt orang yg buat korang kecewe tu. Silap2 die yg kecewe tgok kite yg sebenarnye tengah sedih . KETAWA LAH DI SAAT HATI MENANGIS :) Bukan saje-saje ketawe saat hati tengah berduke, tapi, sebab tak nak orang lain pun turut bersedih bile tengok kite bersedih. kalau kite tak mintak or menyusahkan orang sekeliling kite tu lagi baik kan ? Sebab kite tahu Allah sentiase ade bersame kite . Jadi, ketawe la. Tutuplah segale gundah gulane, kerane bantuan dari Allah tak pernah surut. TABAH DI SAAT TERHINA :) Setiap yag baik tu, akan sentiase di uji. Dan salah salah satu darinye adelah penghinaan. Tapi semue ni bukan lah halangan untuk teruskan kehidupan. Biarlah kite hine di pandang manusie, tapi kite mulie di pandang ALLAH. Manusie mmg begitu. Suke menghine dan tak takut pade azab Allah . Kan ? MEMPERSONA KERANA PEMAAF, jadilah seorang pemaaf walaupn bende ni paling susah korang nk buat. Belajarlah memaafkan, sekalipun tak ade lagi peluang kedue untuk orng yg dh mengecewekan hati korang tu. Tak semue orang berhak dapat peluang kedue kan ? Tapi, siapelah kite nk mengaadilinye ? Buruk dan baik, biarlah di adili yg Maha pencipte :) Dan yang akhir sekali, KUAT DALAM DOA, jangan pernah jemu untuk berdoa, berserah. Insyaallah, keredhaan, kekuatan tu akan datang tanpe korang sedari. Allah tak pernah tinggal kan kite, walaupn kite selalu tinggalkan Dia :) Okeyla korang. Ni la sebahagiannye yg dapat aku kongsikan pade korang. Aku harap, selagi aku hidup dan masih bernafas, aku mampu tempuh segale ujian ni sebab aku tahu, dugaan sentiase akan ade :)  ~ ABADI AWADAH~